perjantai 23. lokakuuta 2009

Salamatkustaja

Kaikkia käytännön asioita, kuten virallisten kirjekuorien avaamista, hoitava kotitonttuni ilmoitti viime viikolla, että olin saanut paketin noutoilmoituksen Halensilta. Minä hämmästyin, etten ole hittovie tilannut sieltä mitään. Tai tilasin joo ennen kuin lähdin, esimerkiksi kovassa käytössä olevat kettuhameeni ja syystakkini ovat Halensilta. Samoin jokunen toppi. Ja sitten palautin kyllä jotakin tilaamaani, mutta en pyytänyt uutta tilalle. Että ei niiden mitään pitäisi minulle lähetellä.

Unohdin koko asian. Eilen tonttu ilmoitti puhelimessa, että tämä paketti on nyt noudettu, haluatko että se avataan? Halusinhan minä, sillä kumpaakin kiinnosti kovasti, mitä ihmettä siellä on. Kuului muovin repimistä ja sitten pitkä "hhmmmmm..." Ja sen jälkeen hämmentynyt ilmoitus: "Täällä on Mew:n t-paita, sellainen, joka sulla jo on. Ja siinä päällä on lappu jossa lukee, että 'ej en Halens-produkt.'"

Silloin, kun kiireessä väsäsin sitä palautuspakettia, olin ilmeisesti pakannut epähuomiossa mukaan myös oman rakkaan paitani. Ihmettelinkin pakatessani vähän, että missä se luurasi, mutten sitten jaksanut keskittyä etsimään. En tiedä, mitä muissa postimyyntifirmoissa tehdään tällaisille virhepalautuksille, mutta ei kyllä olisi tullut ekana mieleen, että niitä lähetellään takaisin. Mutta Halens ystävällisesti palautti minun nuhruisen, kuluneen ja vieläpä likaisen paitani. Mukana oli ystävällinen kirje, jossa todettiin, että emme ikävä kyllä voi vastaanottaa palautustanne, koska se ei alunperin ole myymämme tuote. Lähetämme sen teille takaisin, niin saatte itse päättää, mitä haluatte tuotteelle tehdä.

Kutsun tätä hyväksi asiakaspalveluksi. Ja hauskaksi tarinaksi. Nauroin eilen puhelimessa vedet silmissä. Minun likainen paitani teki jäniksenä reissun Ruotsiin asti, mutta palautettiin takaisin. Ei, en halua tehdä aiheesta valitusta (sekin vaihtoehto kirjeessä annettiin), mutta lähetän kyllä kiitoskirjeen. Paita menköön pyykkikoriin ja miettiköön siellä seuraavaa maailmanvalloitusyritystään.

2 kommenttia: