maanantai 28. syyskuuta 2009

Uusi maanantai

Olen valmis aloittamaan työviikon numero kaksi. Itse asiassa olen ollut valmis jo melkein puoli tuntia. On näemmä mahdotonta päästä töihin sopivaan aikaan - sitä on joko puoli tuntia ajoissa tai myöhässä. Jälkimmäinen vaihtoehto aiheuttaa stressin, joka pilaa helposti koko päivän, joten olen luovuttanut ja alkanut nousta puoli tuntia aikaisemmin voidakseni juoda rauhassa kaakaota ennen kuin työpäivä alkaa.


Tänään on uuden teemukini ensimmäinen työpäivä. Olen kyllästynyt eloonjäämistaisteluun joka vallitsee niiden välillä, jotka tahtovat käyttää niitä kahta ei-kenellekään kuuluvaa teekuppia. Olen myös kyllästynyt kiukkuisiin katseisiin, kun vahingossa käytän jonkun mun omaa. Sitä paitsi tee maistuu paremmalta, kun sen juo nätistä kupista. Se myös maistuu paremmalta, jos sen tekee rauhassa kattilassa. Minusta tuntuu, ettei vuokranantaja uskonut tätä selitystä aamulla, mutta en vaan kehdannut sanoa, etten tahdo käyttää vedenkeitinstä, koska se on niin ällö. Metallinen lämmitysjuttu sisällä on ruostunut ja sisäpuolen kulunut muovipinta rapisee kuppiin mukaan. Se ei voi olla terveellistä. Eikä ihan oikeasti maistu kovin hyvältä.

Lempityöni tähän mennessä on ollut sekoittaa keskenään erivärisiä avaimenperiä ja laittaa ne sitten kulhoon tarjolle. Homma, jossa saa kaikessa rauhassa meluta ja sotkea. Mutta nyt menen tekemään jotain niinkin tylsää kuin järjestämään hyllyjä.

3 kommenttia:

  1. Vähä maGeita, yritä sluibailla mulle yks!!! Ku tuut takas saat viiä mut kirjastoon tutustumiskäynnille. Yritin tänään nopsaan lainata kirjan ja siin meni vähän kauemmin ku pikku hetki...

    VastaaPoista
  2. Olen ollut huolissanu kun et ole päivittänyt tänään mitään blogia. Niin. Niin riippuvainen olen päivittäisestä Inaristani. Onneks on tumblr.

    VastaaPoista
  3. Addikti!

    Anteeksi, eilinen johtui siitä, että eksyin ostoskeskuksessa. Mutta älä huoli, yritän parantaa tapani!

    VastaaPoista